به گزارش روابطعمومی سازمان امور اجتماعی کشور، رسول مقابلی، امروز در جلسه بررسی راهکارهای ارتقای سواد رسانهای، با اشاره به نقش و جایگاه مدیران و کارگزاران نظام اداری اظهار کرد: مدیران به دلیل موقعیت خود، بیش از سایر اقشار در معرض تولید، بازنشر و جهتدهی پیامهای رسانهای قرار دارند و برخورداری آنها از دانش و مهارت رسانهای، تأثیر مستقیمی بر مدیریت افکار عمومی و پیشگیری از بحرانهای اجتماعی دارد.
نقد محتوای کلیشهای در فضای مجازی
وی با بیان اینکه تاکنون در حوزه تولید محتوای رسانهای اقدامات مؤثر و کافی صورت نگرفته است، افزود: رواج محتوای کلیشهای و گردش اطلاعات تکراری در فضای رسانهای پاسخگوی نیاز جامعه نیست و باید با بسترسازی مناسب، تولید محتوای متنوع و استفاده از ظرفیتهای علمی، فرهنگی و تخصصی، به مطالبات افکار عمومی پاسخ داد.
برنامهریزی برای توانمندسازی رسانهای
سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی، برگزاری دورههای آموزشی ویژه مدیران برای ارتقای سواد رسانهای، تولید محتوای آموزشی تخصصی و متناسب با نیازهای واقعی جامعه، همکاری و تعامل بیشتر دستگاههای اجرایی در این حوزه و اطلاعرسانی درست و بهموقع را از جمله محورهای مورد تأکید در این جلسه عنوان کرد.
سواد رسانهای؛ الزام مدیریت اجتماعی
مقابلی در پایان بر ضرورت برنامهریزی منسجم و اجرای عملی این اقدامات تأکید کرد و گفت: ارتقای سواد رسانهای نهتنها یک نیاز آموزشی، بلکه یک الزام مدیریتی و اجتماعی در شرایط امروز جامعه است.
پایان/
نظر شما