در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر حضور مسئولان در میان مردم و سیاست‌های دولت چهاردهم مبنی بر شنیدن صدای مطالبات صنفی، «تالار صدای مردم» به‌عنوان بستری امن، قانونی و مسالمت‌آمیز برای برگزاری تجمعات مردمی، با دستور استاندار خوزستان آغاز به کار کرد.

برای نخستین‌بار در کشور؛ «تالار صدای مردم» در خوزستان راه‌اندازی شد

به گزارش روابط‌عمومی سازمان امور اجتماعی کشور، در اقدامی ابتکاری و برای نخستین‌بار در سطح کشور، «تالار صدای مردم» با هدف ساماندهی تجمعات صنفی و فراهم‌کردن فضایی امن و حمایتی برای بیان مطالبات مردمی، با دستور سید محمدرضا موالی‌زاده استاندار خوزستان راه‌اندازی شد.

این تالار روز یکشنبه ۲۳ آذرماه در محل استانداری خوزستان فعالیت رسمی خود را آغاز کرد تا بستری قانونی، شفاف و مسالمت‌آمیز برای طرح گلایه‌ها و مطالبات اصناف و گروه‌های مختلف فراهم شود.

راه‌اندازی تالار «صدای مردم» در چارچوب تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حضور مسئولان در میان مردم و همچنین بر اساس سیاست‌های مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور و دولت چهاردهم، در مسیر «صدای بی‌صدایان» بودن و تقویت سرمایه اجتماعی صورت گرفته است.

این تالار که برای نخستین‌بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران با ابتکار استانداری خوزستان طراحی و فعال شده، با هدف مدیریت سازنده فضای اجتماعی، پیشگیری از بروز تنش‌ها و شنیدن بی‌واسطه مطالبات صنفی فعالیت می‌کند.

همزمان با آغاز به کار این تالار، نخستین تجمع صنفی با حضور جمعی از کارگران یک شرکت نفتی و نانوایان اهواز در آن برگزار شد. این تجمع با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط، بررسی مطالبات و امضای صورتجلسه و تعهد دستگاه‌های مسئول، پس از دو ساعت و در ساعت ۱۱:۳۵ روز یکشنبه به پایان رسید.

استانداری خوزستان این اقدام را گامی مؤثر در جهت تقویت گفت‌وگوی اجتماعی، افزایش اعتماد عمومی و ایجاد بستر قانونی و امن برای بیان مطالبات صنفی ارزیابی کرده و اعلام کرده است تالار «صدای مردم» از این پس پذیرای تجمعات صنفی خواهد بود.

پایان/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =