به گزارش پرتال سازمان امور اجتماعی کشور به نقل از واحد خبر ادارهکل روابط عمومی و امور بینالملل استانداری قم، معاون وزیر کشور با اشاره به سابقه پنج مرحله تلاش برای تحول در آموزش و پرورش پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: با وجود همه این تلاشها و صرف هزینههای فراوان، این موضوع نتیجه مطلوب نداشته و دلیل اصلی آن، اتخاذ رویکردی از بالا به پایین بوده است؛ در حالی که تحول واقعی باید از پایین به بالا و از متن مدارس آغاز شود.
وی افزود: آموزش و پرورش سرشار از طرحهای ارزشمند و زیباست، اما بسیاری از این طرحها به دلیل نبود زمینه اجرایی و اثربخشی واقعی به نتیجه نرسیدهاند.
او تأکید کرد که سنجش موفقیت طرحها باید بر مبنای اثرگذاری در رفتار و باور دانشآموزان باشد، نه صرفاً ارائه گزارشهای شکلی.
بطحایی در ادامه پیشنهاد کرد در مسیر اجرای این طرحها، علاوه بر بهرهگیری از ظرفیت حوزههای علمیه و علمای برجسته، از تجربه مدارس موفق در این زمینه و پژوهشهای علمای آشنا با فقه تربیتی نیز استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: نجات آموزش و پرورش در گرو حرکت در همین مسیری است که امروز آغاز شده و اگر این مسیر با نگاه عملیاتی و پایدار دنبال شود، میتواند به تحولی واقعی در نظام آموزشی کشور منجر گردد.
نظر شما